当研究室における教育指導は、学生指導カンファレンスや国際化教育、就職活動準備教育などを実施しています。
Our laboratory prepare the students for the research activities such as conferences, internatinalization education, and job searching.
各タームに1回以上実施する学生研究進捗報告会(卒論・修論中間発表等)の終了後を利用して、教員スタッフによる学生指導カンファレンスを開催し、学生の履修状況をモニタリングした結果から、学生毎の指導方針を教員スタッフで確認して修正してゆきます。
After the student research progress report meeting )tnterim presentation of graduation thesis, and master thesis, etc.), which is held at each once each term, the students guidance conference is held by faculty staff. The staff will be cheched and revised the conference materials.
国際力の涵養のため、学生に海外経験、国際体験、異文化交流経験を積ませる活動を行っています。 例えば、海外インターンシップ参加、海外語学研修参加、研究室内留学生交流、国際学生フォーラム参加。
In order to cultivate international power, our laboratory are conducting activities that allow students to gain overseas experience, international experience, and cross-cultural exchange experience.
ものづくり・インタラクション・知覚・研究室 (FIPラボ)では、一般コース(埼玉大学の学士課程学生・修士課程学生)とラボ専門コースの両方で学生を教育します。 詳細は以下の各コースをご覧ください。
FIP laboratory educates the students in both regular courses (bachelor degree students, master degree students), and the laboratory specific courses. Please see the follow each specific courses for more details.